Jak na jógu a pilates

Jak často mám cvičit jógu?

Jednoduchá rada je: nejlépe každý den. :-)ásana4

Ano, už slyším, že nemáte čas každý den na 60 minutovou jógu. Není to však nutné, úplně Vám stačí, když si každé ráno zařadíte 10 až 15 pozdravů slunci. I to stačí, abyste na svém těle pocítili, jak se nastartuje na celý den a zaručuji Vám, že budete cítit příliv energie pro nadcházející denní povinnosti.

Tip pro VásDalší rada je, abyste cvičili pravidelně (stejné jako u jídla). Jednou týdně je minimum, co doporučuji, aby tělo mohlo jógu poznat a aby účinky mohly dostatečně působit.

Tip pro VásPokud si na cvičení zvolíte krátký čas, zvolte raději méně pozic, které pořádně prodýcháte a procítíte. Je to lepší, než dělat více ásan bez koncentrace, bez zatavení těla i mysli a ve spěchu.

Tip pro VásPokud si opravdu nemůžete zacvičit každý den alespoň 10 pozdravů slunci, zařaďte (nejlépe ráno) základní dechové techniky, který Vás organismus také nastartují.

Nicméně, pokud nebudete cvičit s radostí a už když vstoupíte na podložku se budete těšit, až bude konec, tak jóga ztrácí svůj význam. Pak už to není jóga, ale pouhé fyzické cvičení, které Vám energii bere a duševně Vás vysiluje.

A jak na to?

Cvičte ásany, a zbytek přijde v pravý čas.ásana2

Udělejte si čas každý den vstoupit na podložku, ať už je to pět minut, nebo devadesát minut a vše ostatní na sebe nenechá dlouho čekat. Soustřeďte se na přítomný okamžik a nechte, ať se Vaše tělo vyplní dechem a pohybem. Ztište myl, zbavte se myšlenkových omezení a nechte, ať jóga dělá, to, co umí.

Jeden den budete mít potřebu si dát do těla a zvolíte power jógu. Druhý den si potřebujete tělo i mysl zjemnit a zpomalit a zacvičíte si hatha jógu. Je jen na Vás, jak bude probíhat Vaše jógová praxe a s jakými účinky na Vaše tělo.  V našem studiu si můžete vybrat ze široké nabídky lekcí,  které si přizpůsobíte přesně podle svých aktuálních časových, fyzickým i psychických možností.

Účinky budou vždy stejné – zdraví, spokojenost, pružné a silné tělo i mysl a sebeláska.

Přijměte závazek ke svému tělu, že o něm budete pečovat a začněte, jinak se nic nestane.

Cvičte s dechem, s tělem, s myslí a „blaženost“ Vás nemine.

 

Zpět na výpis