Jak na jógu a pilates

15 rad, jak si užít lekce jógy a pilates

Před lekcí:

  • nezatěžujte žaludek těžkým jídlem a velkým množstvím tekutin
  • nepoužívejte potravinové doplňky a energetické nápoje
  • nepijte ani nejezte 30 minut před začátkem lekce
  • krátkou sprchou podpoříte účinky lekce

Při lekci:

  • cvičte v klidu, v pohodlném oblečení a na boso – na závěrečnou relaxaci si můžete vzít ponožky a mikinu či deku na přikrytí, aby vám bylo příjemně teplo
  • pravidelně hluboce a klidně dýchejte, nezadržujte dech
  • zvyšte pozornost na oblast pánevního dna a zpevnění břišních svalů
  • soustřeďte se pouze sami na sebe a na provedení pozic
  • neporovnávejte se s ostatními – každý jsme jedinečný a proto i naše pozice jsou jedinečné
  • neporovnávejte se sebou samými při jiných lekcích – tělo se mění každým dnem a to, co Vám šlo nebo nešlo před pár dny, je v danou chvíli nepodstatné – mysl i tělo jsou teď a tady – jinak naladěné a proto se nelekejte, že Vám pozice jde lépe nebo naopak hůře
  • respektujte své tělo a svůj aktuální fyzický i psychický stav – vyhněte se urputnému snažení pozici udělat, pokud se na ni tělo necítí – naslouchejte mu – nespěchejte, učte se být tady a teď
  • v případě potřeby si odpočiňte v jakékoli relaxační pozici a pak se vraťte zpátky ke cvičení

Po lekci:

  • nepijte, nejezte a nesprchujte se 30 minut po ukončení lekce
  • nekuřte a nepijte ve větší míře alkoholické nápoje
  • nesledujte televizi

Přečtěte si i další tipy pro lekce jógy a pilates!

 

 

Zpět na výpis