PILATES

Očekávání od první lekce?

První lekce pilates bude nejnáročnější především v tom, že se v pilates zaměřujeme na správné dýchání, které není pro tělo obvyklé. Dále zde poznáte nové pozice, které Vaše tělo nezná, a bude to ze začátku náročné, ale s každou další lekcí to bude jednodušší, proto je zde třeba určitá míra trpělivosti.

 Co na sebe na hodiny pilates?

Nejlepší je mít na sobě přiléhavé oblečení, aby se Vám při hodině nikde nevyhrnovalo a mohli jste se tak soustředit pouze na cvičení. Pomůcky na cvičení včetně podložky Vám budou poskytnuty k zapůjčení ve studiu.

Jak často mám cvičit pilates?

Pilates můžete pravidelně a často, ale pouze dle svých potřeb a možností. Aby pilates bylo účinné, je vhodné cvičit alespoň jednou za týden. Po 10-ti lekcích se budete cítit lépe, ale po 20-ti lekcích se Vám už začne měnit tělo.

Musím už být pokročilý, když chci přijít na lekci pilates?

Nemusíte se vůbec obávat, že byste dané pozice nezvládli. Při skupinových lekcí je brán zřetel na každého/každou z Vás a pozice jsou upravovány dle Vašich možností, takže se nemusíte bát přijít, a pilates vyzkoušet i bez jakýchkoli předchozích zkušeností.

Co když cvik nebudu provádět správně?

Lektor Vám vždy vysvětlí a pomůže dosáhnout správného postavení v každém cviku, takže obavy nejsou na místě. V pilates je důležitější provést daný cvik raději s menším opakováním, ale ve správném postavení, než cvik opakovat mnohokrát a nesprávně.

Je pilates pouze pro ženy?

Nikoli, samotný zakladatel pilates, Joe Pilates, byl muž. Cvičení pilates funguje stejně dobře jak pro ženy, tak i pro muže.

Je pilates jen dýchacím cvičením?

Ano i ne. Pilates je hodně zaměřen na dýchání a je důležité správně dýchat v každé pozici dle instrukcí lektora, ale pilates je především o tom, abychom se naučili správně pracovat se svým tělem a naučit se ho poslouchat a prospět mu.

Mohu cvičit sám doma?

Pro ty, kteří nikdy pilates necvičili, je lepší nejdříve navštívit skupinové lekce pod vedením instruktora, abyste měli možnost naučit se správné provedení cviků a samotné dýchání.