Co si ne/mám vzít na lekci?

studio-eli-co-na lekci-joga-pilates-co si mam-nemam-vzit-podložka-rucnik-obleceni-piti

Milé klienti a milí klienti,

v tomto příspěvku najdete pár slov – odpovědí na Vaše časté nebo ještě nezodpovězené otázky. Máte tu informace, které zajímají každého, a většinou Vás, kteří se cvičením u nás ve studiu začínáte a prostě nevíte, *co a jak.

Pokud se v článku nedozvíte to, co byste rádi věděli a potřebujete, budeme moc rádi, když se nám ozvete na email info@studioeli.cz.

V čem mám cvičit?

Hlavně, ať je Vám dobře! Oblečte si pro Vás pohodlné oblečení, ve kterém se cítíte příjemné a nic Vás nesvazuje. Je více než žádoucí, aby Vám cokoli na těle neomezovalo dýchání a cvičební praxi. Také si checkněte, zdali Vám například volnější tričko neodhalí více, než byste rádi a zdali legíny v každém možném pohybu jsou přesně tam, kde je chcete mít. :-)

Boty nepotřebujete – jóga i pilates se cvičí bosky, případně v ponožkám (v nejnutnějších případech) – pokud  je Vám na nožky chladno.

Pro závěrečnou relaxaci si přibalte i mikinu a teplé ponožky, aby Vám při odpočinku neprochladlo rozehřátě tělo.

Na čem mám cvičit?

Ve studiu pro Vás máme yogamatky, které jsou volně k zapůjčení. K dispozici je také speciální sprej na očistu podložky, takže si můžete před lekcí vypůjčenou podložku otřít a nemusíte mít obavy z nežádoucích efektů plynoucích z hromadného používání. ;-) Pokud máte yogamatku svojí, samozřejmě, že si ji můžete vzít s sebou – to je nej varianta – podložku sdílíte jen sami se sebou nebo nanejvýše se svou milovanou polovičkou a zároveň máte zajištěnou nejzákladnější pomůcku pro domácí praxi.

Klasické karimatky nebo jiné *formy* podložek si neberte, protože by Vám to klouzalo (vůbec byste si neužili cvičení, nejsou dost dlouhé a mohli byste se i zranit).

Yogamatky jsou skvělé v tom, že nekloužou (u většiny lidí). Pokud se hodně potíte, tak je super si pořídit speciální ručník na podložku, který je k sehnání v různých jóga shopech jako například Jogamarket.cz).

Mám pít?

Při lekcích se všeobecně nepije, ale zas není vhodné přijít dehydrovaný.  Pokud máme individuální potřeby, je velké vedro nebo jste těhulka, určitě si vodu s sebou vezměte a nebo Vám ve studiu rádi pitnou vodu poskytneme.

Při praxi jógy a pilates se aktivuje trávicí oheň agni (spaluje toxiny v těle), a tak není vhodné ho pitím vody hasit. Zároveň si pitím narušujete plynulost a harmonii lekce.

Také nedoporučujeme pít 30 minut před i po lekci. Před lekcí je to z toho důvodu, že příliš naplněné břicho tekutinou by Vás při torzích omezovalo a při obrácených pozicích by se Vás  mohlo udělat lehce nevolno.  Po lekci je to proto, že spalování toxinů probíhá velmi aktivně ještě po docvičení.

Možná se Vám z počátku může zdát, že bez vody to nedáte. Ale věřte, že dáte! Z vlastní zkušenosti víme, že pití je velmi často pouze návykem, který se dá změnit na jiný návyk (při józe nepít :-)).

A co ještě?

Všechny potřebné pomůcky na cvičení pro Vás opět máme k zapůjčení. Máme: yogamatky, bolstery, válce, bločky, pásky, gumy, kruhy, oční polštářky, míčky a deky.

Pokud se hodně potíte, vezměte si s sebou i menší ručník na otírání.