Blog

Zdraví na talíři – Hlíva ústřičná

blog-hliva-ustricna-zdravi-na-taliri-studio-eli-elena-pacholetova-strava-vitaminy-mineraly-vyziva-imunita-podpora-pestovani

Máme pro Vás další tip z naší rubriky #zdravinataliri ☘️.

HLÍVA ÚSTŘIČNÁ mmj. posiluje imunitu, má protivirové, protibakteriální a protizánětlivé účinky a pomáhá lépe zvládat stres. O to víc Vám ji chceme přiblížit a určitě doporučit na Váš talíř, protože i báječně chutí.

Účinky má velkolepé:

✔️ zvyšuje odolnost proti virovým, bakteriálním a plísňovým onemocněním
✔️ posiluje imunitu vůči nemocem vyvolanými parazity
✔️ snižuje potřebu opakovaného braní ATB
✔️ snižuje nebezpečí opakování infekcí horních cest dýchacích
✔️ snižuje hladinu LDL cholesterolu
✔️ zlepšuje léčbu a hojení ran
✔️ zlepšuje průchodnost a elasticitu tepen a cév – jako prevence srdečně-cévních onemocnění
✔️ zpevňuje žilní stěny – jako pomoc při křečových žílách
✔️ zlepšuje trávení a čistí střeva
✔️ regeneruje vnitřní orgány a buňky v těle
✔️ má antioxidační účinky
✔️ zvyšuje tvorbu červených krvinek
✔️ upravuje krevní tlak
✔️ snižuje hladinu cukru v krvi
✔️ posiluje slezinu a žaludek
✔️ uvolňuje zatuhlost šlach, svalů a kostí
✔️ zvyšuje odolnost a sílu našeho organismu a tak reakce naše těla na stresové události není tak závažná

Obsahuje bílkoviny, proteiny, vitaminy C, D, K, B3, B1, B2, B5, B6, B9 (kyselina listová), železo, hořčík, draslík, zinek, fosfor, měď a selen a polysacharidy betaglukan, chitin a chitosan, přírodní terpeny a statiny a vlákninu. /Betaglukany mají protinádorové (tak i terpeny), protiinfekční, antimutagenní, antialergické a regenerační účinky.

Pokud máme možnost, můžeme si ji sami vypěstovat. Nejlépe se jí daří na odumřelých kmenech listnatých stromů /to je i případ hlívy, kterou máme na obrázku a která je použitá i na fotce s hotovým pokrmem. Také se dají využít špalky např. z topolů, osik a ořešáků. I bez zahrádky to jde: stačí řezaná pšeničná sláma, polyethylenový pytel a sadba hlívy.

Řekněte sami – takový zázrak :) – a jak lehce dostupný (většina obchodů se zeleninou ji nabízí).

I z hlívy se dá ukuchtit pestrá strava: guláš z hlívy, hlívová dršťková, hlívový řízek, do rizota, do polévek, jako nádivka, na špíz, do nálevů, hlívové karbanátky, pečená hlíva.

Ps: zajímavostí je, že hlívu usušenou a rozemletou na prášek můžeme použít při klasickém pečení na sladko jako zvýrazňovač chuti.

Přejeme Vám zdraví .. i s pomocí přírody 🍀 #dejmezdravizelenou .

Opatrujte se 💚.

Vaše Studio Eli a > ZDRAVÍ NA TALÍŘI <

Zpět na výpis