Aktuality

Vyvarujte se zbytečných kil navíc o Velikonocích

Také se Vám daří dodržovat zásady zdravého stravování od pondělí do pátku, ale jakmile se objeví víkend, oslava nebo svátky znamená to pro Vás jídlo, alkohol a další kalorie navíc? Snažíte se shodit nějaký centimetr, nebo si chcete udržet váhu ale tyhle „chvilky“ jsou pro Vás těžké a nevíte jak se s nimi vypořádat?

Především myslete na sebe a dělejte to, co chcete VY. Pokud jste se rozhodli, že změníte životní styl, jíte pravidelně, cvičíte a daří se Vám, nenechte si „pokazit“ svoji snahu tlakem ostatních, např. známých nebo členů rodiny, kteří od Vás něco očekávají.

Tip pro VásNa druhou stranu není na místě ani panika a strach z každé kalorie navíc. :-) Snažte se proto najít cestu, která Vám bude vyhovovat.

Velikonoce_VyzivovePoradenstvi_StudioEli

Připravila jsem pro Vás pár rad a tipů, které by Vám mohli pomoci užít si Velikonoce bez stresu z hrozících kilogramů navíc.

1) Jídlo navíc = pohyb navíc

Jedno ze stále platných pravidel je, že pokud si chce člověk udržet tělesnou hmotnost, měl by být jeho příjem a výdej energie v rovnováze. Proto se pokuste zařadit i o Velikonočních svátcích nějaký pohyb, ideálně takový, do kterého se zapojí celá rodina, – například pokud navštěvujete známé nebo rodinu, kteří bydlí ve stejném městě/vesnici nechte doma auto a jděte pěšky.

2) Buďte asertivní

Všichni co máme milující babičky, známe tu situaci… „Jen si přidej, jsi hubená. Já jsem toho navařila, tak si musíš přidat.“ Nakonec odcházíme ještě s krabičkou dobrot na později. Člověk, který není asertivní a neumí říci ne, aby neurazil nebo se vyhnul dalším komentářům, raději sní, co mu je připraveno. Pokud po takové „zkoušce“, kterou jste ve svých očích nezvládli, přijdou výčitky, není to dobré a máte na čem pracovat. Dejte si za úkol, že sníte jen to, co si naplánujete a pokud se to nepodaří, snažte se najít na tom něco pozitivního. Například „Dnes jsem sice snědla tohle jídlo navíc, ale už si nenesu další jídlo s sebou jako minule, protože jsem ho dokázala zdvořile odmítnout.“

 3) Vyzkoušejte nové – lehčí občerstvení na sváteční stůl

Pokud jste si zvykli chystat na Velikonoční svátky občerstvení ve formě chlebíčků nebo jednohubek, připravte si pro sebe, nebo i pro ostatní členy rodiny zdravější nebo odlehčenou variantu jednohubek, po kterých budete moci sáhnout bez výčitek.

  • Celozrnná bageta
  • Kozí sýr
  • Olivová pomazánka (např. lučina + černé olivy + slunečnicová semínka + olivový olej + česnek + sůl)
  • Polníček
  • Rukola
  • Grilovaná paprika (sterilovaná)
  • Sušená rajčata v oleji

Velikonoce_jidelnicek_VyzivovePoradenstvi_StudioEli

Další tipy, které mohou pomoci ošálit chutě :-)

  • Nachystejte si na stůj zeleninu „na zobání“

Někdy při pohodovém posezení u bohatého stolu uzobáváme bez přemýšlení nebo přítomného hladu. Chroupáním zeleniny se nejenom zabavíte, ale doplníte i potřebné minerální látky a vitaminy a ušetříte energii.

  • Uvařte si čaj s příchutí sušenky

Např. čaje Lipton mají zelený čaj s příchutí citrónů a oblíbených francouzských makronek. Zkuste „obelstít“ svoje chutě.

4)  Pijte chytře

O tom, že alkohol obsahuje velké množství energie, jste jistě už slyšeli. Z tohoto důvodu by se mu měli vyhnout především ti, kteří se snaží redukovat tělesnou hmotnost. Pokud si Velikonoce bez malé dávky alkoholu neumíte představit, vyberte si lepší variantu.

  • Místo tvrdého alkoholu si dejte raději malé pivo
  • Sladké víno nahraďte skleničkou suchého
  • Ideální volbou je vinný střik
  • Nezapomínejte, že také slazené nápoje dodávají našemu tělu kalorie navíc, většinou ve formě jednoduchého cukru. Například sklenička Coca-coly (250ml) obsahuje téměř 7 kostek cukru
  • Pokud si chuť těchto nápojů prostě nedokážete odepřít, zvolte si alespoň menší zlo například ve formě kofoly bez cukru, která obsahuje stévii a jiná neenergetická sladidla. Nejedná se o zdravější variantu, ale variantu ohleduplnější k vaší tělesné hmotnosti.

5)   Svůj „hřích“ si naplánujte a vychutnejte

Rozmyslete si dopředu, co si na návštěvě dopřejete a patřičně si to vychutnejte! Omezte množství jídla, ale soustřeďte se spíš na jeho kvalitu. Dopřejte si raději jídlo, které je typicky Velikonoční např. Velikonoční beránek a omezte zobání slaného pečiva – brambůrků, solených oříšků a tyčinek.

6)  Myslete pozitivně

Užijte si chvilky strávené s rodinou. Netrapte se, pokud sníte více než byste chtěli nebo se přejíte. Pravděpodobně se Vám za prodloužený víkend nepodaří nabrat kilo tuku. A pokud se po svátcích vrátíte k vyváženému stravování a pravidelnému pohybu nikdo ty Velikonoce na Vašem těle nepozná. :-)

Další tipy na chutná jídla, nejen na Velikonoce, najdete zde >>>

Přeji Vám všem krásné a pohodové Velikonoce

Simona

Zpět na výpis