Aktuality

Úspěchy výživového poradenství ve Studiu Eli

V únoru jsme ve Studiu Eli začali nabízet službu výživového poradenství. Od té doby uplynuly čtyři měsíce a je tedy na čase „pochlubit“ se alespoň jednou šikovnou klientkou (i když šikovní jsou všichni), abychom Vás namotivovali.

StudioEli_VyzivovePoradenstvi_vysledky

Původní jídelníček, se kterým na první konzultaci klientka přišla, nebyl nijak dramatický, posuďte sami:

Ukázka jednoho dne z původního (neupraveného) jídelníčku (ostatní dny vypadaly velmi podobně):

Snídaně Plátek žitného chleba + rama + meruňková marmeláda
Svačina Tvaroháček (90g)
Oběd Zapečený losos s brokolicí a sýrem (30% eidam)
Odpolední svačina Banán
Večeře Tmavá vícezrnná bageta + sýr cottage + cherry rajčata
Pitný režim: voda (1l), čaj (250ml), káva s mlékem bez cukru (250ml)

 Přes na první pohled velmi redukční jídelníček, který klientka dodržovala dlouhodobě, nehubla a držela se jí 10 kg nadváha.

Pro klientku jsem zpracovala rámcový jídelníček – tedy obdržela 10 variant konkrétních denních jídel (snídaní, dopoledních svačin, obědů, odpoledních svačin a večeří), které lze mezi sebou libovolně (podle chuti, možností) měnit. Při sestavování rámcových jídelníčků se snažím co nejvíce čerpat ze současného stravování a dotazuji se na oblíbené potraviny, potraviny které jsou pro konkrétního člověka dostupné a vyhýbám se těm, které nemá rád nebo nechce připravovat/kupovat. V tomto případě jsme energii navyšovali, protože tehdejší jídelníček nepokrýval ani hodnotu bazálního metabolismu.

Další varianty denních jídel (obědů a večeří) jsme doplňovali hned po prvním měsíci, je důležité, aby strava byla pestrá a aby člověk nestrádal (především neměl ten pocit).

Výsledky se dostavily velmi brzy.

Po dvou měsících výsledky z měření na diagnostické váze ukázaly, že tělo si žádá více energie a nový impuls, proto jsme rychle zareagovali. Jídelníček jsme lehce pozměnili (opět lehce navýšili energii mimo jiné) a upravili také pohybový plán.

Úbytek v centimetrech byl nejvyšší v pase a to o -22 cm, a to se takhle do plavek hodí, ne?:-)

Z celkového úbytku -14,2 kg byl úbytek -12,5 kg tuku a pouze 0,9 kg z kosterní svalové hmoty.

*Svalová hmota zobrazuje obsah kosterního svalstva, hladké svaloviny (jako např. srdeční a zažívací svaly) a vody obsažené v těchto svalech.

Na obrázku jsou průběžné výsledky z tělesné analýzy v průběhu čtyřech měsíců:

StudioEli_VýživoéPoradenství_Výsledky z měření po 3 měsících

Víte, jaké jsou nejčastější příčiny toho, že se Vám nedaří hubnout?

  • Máte nevyrovnaný příjem energie (vyšší příjem než výdej) – nedostatek nebo naopak nadbytek energie/živin
  • Nevyrovnaný příjem jednotlivých živin (poměr sacharidů/bílkovin/tuků)
  • Zdánlivě zdravé stravování (myslíte si, že jíte zdravě), orientujete se na potraviny ze „zdravé výživy“ a jíte je v neomezeném množství s pocitem, že je to přece „zdravé“ – různé zapékané müsli, rýžové chlebíčky s polevou, sladké tyčinky s nevhodným složením
  • Jíte více odpoledne a večer než dopoledne
  • Jíte nutričně špatně vyvážená jídla (např. zeleninové saláty s masem bez přílohy, těstoviny se zeleninou, zeleninu se sýrem bez pečiva apod.)
  • Máte v jídelníčku nadbytek jednoduchých cukrů (sladkosti)
  • Nedostatek vlákniny (jíte málo celozrnných výrobků, zeleniny, ovoce)
  • Cvičíte málo nebo moc, intenzita je příliš nízká nebo naopak vysoká, nevhodná volba pohybu

Vaše Simona

Zpět na výpis