Aktuality

Měli byste změnit svůj životní styl právě Vy … ?

Přemýšlíte, nebo jste se už rozhodli, že musíte změnit svůj životní styl? Začít jíst víc zdravě, pravidelně cvičit?

Co byste měli na začátku udělat …

VyzivovePoradenstvi_Chobotnicka_StudioEliVyzivovePoradenstvi_Jimmy_StudioEliVyzivovePoradenstvi_Hrstka_Studioeli

Položit si otázku, „proč“?

Jedním z častých motivů k hubnutí nebo úpravě životního stylu bývá samozřejmě nespokojenost se svým zevnějškem. Někdo k sobě ale může být přespříliš kritický, jiný moc lpí na čísle, které mu ukazuje váha. Proto nebuďte na sebe tolik přísní, možná není důvod, a pokud ano….

Na jedné straně je subjektivní potřeba zhubnout a cítit se lépe a na straně druhé je to zdravotní stav a rizika, která s sebou přináší kila nebo centimetry navíc, ale také podváha, které se nevěnuje tolik pozornosti.

Jak zhodnotit, jestli byste měli hubnout právě vy?

Když opomineme to, jak se ve svém těle cítíte a jak jste na tom po zdravotní stránce, tak tím nejznámějších ukazatelem tělesné hmotnosti je index BMI (Body mass index), který nám sám o sobě nedokáže stoprocentně říci, zda má člověk nadváhu či normální hmotnost, ale je potřeba jej hodnotit v komplexu s dalšími ukazateli, jako je množství tělesného tuku, svalů, obvod pasu.

Svůj Body mass index vypočítáte tak, že svou tělesnou hmotnost (kg) vydělíte výškou (m2).

Příklad: Žena: váha 70 kg, výška 1,65 m –  výpočet: 1,65 x 1,65 = 2,7 … 70/2,7 = 25,9 = nadváha

Dále se podle výsledku můžete zařadit do následujících kategorií:

Hodnocení BMI
Podváha < 18,5
Normální hmotnost 18,5 – 24,9
Nadváha 25,0 – 29,9
Obezita 30,0 – 34,9
Obezita II. stupně 35,0 – 39,9
Obezita III. stupně ≥ 40,0

*Hodnocení podle BMI není vhodné pro děti, těhotné ženy, starší osoby nebo osoby s vyšším podílem svalů.

Dalším ukazatelem, jak již bylo výše uvedeno je obvod pasu. Ten by u žen neměl přesáhnout 80 cm a u mužů 94 cm. V opačném případě se s každým centimetrem navíc, který se ukládá v oblasti břišní dutiny (viscerální tuk) zvyšuje riziko pro onemocnění srdce a cév, nádorová a další onemocnění.

Velmi dobrým nástrojem pro zjištění aktuálního stavu vašeho těla je analýza na diagnostické váze, která prozradí nejen poměr svalů a tuku ve vašem těle, ale také jeho rozložení.

 „Mám nadváhu, co teď?“

Především nehledejte zaručené a rychlé recepty na hubnutí. Nepřestávejte jíst, nepadněte vyčerpáním v posilovně, ale přijďte se poradit a vymyslet vhodný plán pro Vás. Ono to řešení nemusí být tak bolestivé, jak se možná obáváte.

Pokud je to opravdu VAŠE rozhodnutí – ZHUBNOUT, se kterým jste vnitřně ztotožněni, tak jste na správné cestě. Teď jen potřebujete vědět co s tím. Největší problém bývá to: „Co, kdy a v jakém množství mám jíst?“ Nejlépe bychom si všichni přáli jednoduchou a jasnou radu, která do rána zabere. :-) Tak to bohužel nejde. Změna životního stylu, stravovacích návyků a především hubnutí, pokud má být dlouhodobé, je dlouhý a nelehký proces. Své o tom vědí mnozí lidé, kterým se velmi úspěšně podařilo zhubnout i desítky kilogramů. To, o čem mluvím je: SÍLA, MOTIVACE A VŮLE vydržet a udržet změnu opravdu dlouhodobě. K tomu, aby byla změna dlouhodobě udržitelná, je potřeba co nejvíce individuální přístup a častokrát platí, že čím menší změnu uděláte, tím bude trvalejší.

Rozhodně nejde o to „Už nikdy si nedám…..“

 

„Mám podváhu“

Pokud je Vaše váha snížená, je určitě na místě zamyslet se nad tím, proč tomu tak je. Nechutenství provází celou řadu onemocnění a je časté především ve vyšším věku, ale někdy i „obyčejný“ stres může s naším tělem pěkně zamávat. Ztrátu tělesné hmotnosti může zapříčinit také odbývání se a vynechávání jídla, které ale může vést k některým poruchám příjmu potravy a následně i k vážnějšímu ohrožení zdravotního stavu.

Žádný extrém není zdravý.

 

„Moje hmotnost je v normě, nemusím nic dělat….“

Pokud je vaše tělesná hmotnost v normě, je to samozřejmě skvělá zpráva, ale vždy je na čem pracovat. Zdravý životní styl = zdravá strava, přiměřený pohyb a odpočinek, není jen pro osoby, které mají vyšší tělesnou hmotnost nebo špatnou genetickou výbavu. Je to něco, co bychom měli dopřávat svému zdraví všichni.

Najít cestu k Vašemu zdraví se snažíme v našem Studiu Eli,

Jsme tady pro Vás.

Zpět na výpis