Aktuality

Recept – Růžičková kapusta s brambory a masem

                                                                                  jj

Růžičková kapusta je velmi dobrým zdrojem vitaminu C (stejně jako paprika nebo brokolice). Obsahuje ještě další tělu prospěšné látky, jako vitamin E, provitamin A, komplex vitaminů skupiny B, stopové prvky, vlákninu a bioaktivní látky.

Suroviny:

  • Brambory
  • Maso libové (kuřecí, krůtí)
  • Růžičková kapusta
  • Cibule
  • Smetana (12 % t.)
  • Řepkový olej
  • Sladká paprika nebo jiné koření podle chuti

Příprava je jednoduchá. Maso si připravíme na plátky, osolíme, opepříme. Brambory a cibuli nakrájíme na středně silná kolečka, v misce smícháme se sladkou paprikou a trochou řepkového oleje. Růžičkovou kapustu si pokrájíme na poloviny. Do zapékací mísy vrstvíme brambory, maso, cibuli, kapustičky a opakujeme do spotřebování surovin. Nakonec můžeme pro zjemnění zalít nízkotučnou smetanou.

Na tomto receptu se mi líbí, že jej můžete podle chuti měnit a zkoušet zapékat různé druhy masa a různé druhy zeleniny.

Pokud dodržíte pravidlo 3 (bílkoviny:sacharidy:tuky), tak bude oběd vždycky dobře vyvážený.

Jaké tři složky by tedy neměly chybět?

  • zdroj bílkovin – maso nebo jeho alternativní náhrada (např. tofu),
  • zdroj sacharidů – tady ve formě brambor, ale ty můžete jindy nahradit batáty nebo těstovinami
  • zdroj tuků – ve formě přidaného rostlinného oleje (doporučuji řepkový) a zjemnit můžete přidáním smetany.

+ zelenina, která je hlavně zdrojem prospěšných látek a ve vašem jídelníčku by měla být denně. Její přidanou hodnotou je obsah vlákniny, která je důležitá pro správnou činnost střev a taky pomáhá zasytit.

Více tipů na zdravé recepty najdete zde >>>

Zpět na výpis